ریاضی-علوم کامپیوتر- المپیاد

ریاضیات _ علوم کامپیوتر _ المپیاد ریاضی و کامپیوتر

ریاضی-علوم کامپیوتر- المپیاد

ریاضیات _ علوم کامپیوتر _ المپیاد ریاضی و کامپیوتر

درباره ی من
دکتری ریاضی (ترکیبیات) - شهید بهشتی
ارشد علوم کامپیوتر - صنعتی شریف
hamid.kamely@yahoo.com
کانال تلگرام: @math-cs
Instagram: hamidkameli1366
61 10 739 0912
سوابق کاری من

آزمون های ورودی

چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۳۱ ب.ظ


دوره های آموزشی فشرده برای آزمون های ورودی تیزهوشان، انرژی اتمی و  علامه طباطبایی  برگزار می شود.

افرادی که می خواهند در این کلاس ها شرکت کنند با شماره ی 61 10 739 0912 تماس بگیرند.
موافقین ۴ مخالفین ۴ ۹۳/۰۲/۳۱
حمید کاملی

نظرات  (۱۹)

سلام آقای کاملی، نظرتان درباره ی المپیاد فرمول وحدت چیست؟ و سبک سؤالات آن به کدام مسابقه ی دیگری شباهت دارد؟ ممنون
پاسخ:
سلام. سوالات خوبی داره. اما شرکت کننده ی خیلی کمی داره. 
به تورنمنت شهرها و المپیاد ریاضی نزدیکه .
سلام آقای کاملی، نظرتان درباره ی درسنامه کتاب آموزش جامع ریاضی هشتم مبتکران چیست؟ ممنون
پاسخ:
من کتاب هشتم حسین انصاری و سیامک قادر رو بهتر می دونم و ترجیح می دم.
سلام آقای کاملی المپیاد هندسه ایران چقدر در کشور های دیگر اعتبار دارد ؟و چقدر کشور های دیگر از این المپیاد تقلید می کنند؟ ممنون
پاسخ:
تعدادی از کشورها شرکت می کنند و هر ساله اعتبارش بیشتر هم میشه. 
سلام استاد کاملی، امسال به هشتم می روم ، برای آشنایی با سؤالات ببراس و اینکه چگونه بتوانم سؤالات آن را حل کنم ، چه کتاب هایی را باید مطالعه و مسائل آن را باید حل کنم؟ ممنون
پاسخ:
سلام. کتاب های ببراس که انتشارات فاطمی چاپ کرده. 

بازیهای ریاضی وبلاگ هم فکر کنم به دردت بخوره  و معماهای صفحه ی معما.
سلام آقای کاملی، شما برای علوم پایه ی  هشتم مسابقه ی جهانی یا مسابقات معتبری که در ایران برگزار می شود، سراغ دارید؟ ممنون
پاسخ:
سلام. خیر نمیشناسم. 
سلام استاد کاملی، در متوسطه اول و پایه ی هشتم چه مسابقات معتبری به المپیاد کامپیوتر شباهت دارند؟ و چه منابعی را باید برای شرکت در این مسابقات مطالعه کرد؟ممنون
پاسخ:
سلام. 
المپیاد ریاضی نوجوانان مبتکران خوبه. 

مسابقه ی ببراس از همه به المپیاد کامپیوتر شبیه. 

مسابقات کانگورو رو هم خیلی توصیه می کنم. 

مسابقات برنامه نویسی که علامه حلی برگزار می کنه هم خوبه . 
سلام آقای کاملی، برای پایه هشتم مسابقه ی جهانی یا مسابقه ی معتبری که در ایران برگزار شود، سراغ دارید؟ ممنون
پاسخ:
سلام. 
تورنمنت شهرها که توسط خانه ی ریاضیات اصفهان برگزار می شود.

مسابقات IMC هم که خانه ی ریاضی تهران برگزار می کنه.

المپیاد نوجوانان مبتکران هم به نظرم خوبه. 

مسابقه ی کانگورو هم به نظرم خیلی مسابقه ی خوبیه . فقط مدال و این جور چیزا نداره. اما من این مسابقه رو توصیه می کنم. 

مسابقه ی ببراس هم به تازگی شروع شده که به نظرم خیلی خوبه. 

المپیاد هندسه هم خیلی معتبره و هم سوالات با کیفیتی داره. 

تعدادی مسابقه ی دیگه هم هست که اعتبار کمتری دارن. 
سلام آقای کاملی آیا درست است که آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان نهم به دهم با هم ادغام شده است؟ در این صورت تکلیف ما دانش آموزانی که می خواهیم در نمونه دولتی تحصیل کنیم ، چگونه است؟ ممنون از این که به سؤالات ما پاسخ می دهید.
پاسخ:
سلام. هنوز خود وزیر هم بلاتکلیفه. صبر کن. 
سلام استاد کاملی لطفا چند کتاب برای آزمون ورودی انرژی اتمی معرفی فرمایید، امیدوارم همیشه موفق و تندرست باشید، در پناه حق
پاسخ:
کتابهایی که برای تیزهوشان معرفی کردم.

سلام استاد کاملی مدارس تیزهوشان و انرژی اتمی را لطفا مقایسه کنید، از نظر سختی آزمون ورودی، میزان شرکت کنندگان، سطح علمی دانش آموزان ، شهریه، توانایی معلمان، امکانات،مدال آوری در المپیادهای ایران و جهانی و همچنین رتبه آوردن در کنکور... خیلی ممنون از شما استاد عزیز
پاسخ:
سلام.
سختی ازمون انرژی و تیزهوشان در یک سطحه.
شرکت کنندگان تیزهوشان بیشتره اما تعداد مدارسش هم بیشتره.
سطح علمی هر دو نزدیک به همه.
شهریه ی انرژی حدود 3 برابره. حدود 15 میلیون و تیزهوشان حدود 5.5 میلیون. برای مثلا سال دهم 
هر دو معلم های خوبی دارن 
مدال ها و نتایج کنکور هم به هم نزدیکه . 
باید در مورد هر المپیاد جداگانه بررسی کنیم. مثلا در شیمی انرژی بیشتره اما در کامپیوتر حلی 1 . 
در ریاضی نزدیک به هم هستن. انرژی زیست نداره . 
بقیه ی رشته ها رو هم نمی دونم. 
کنکور هر دو یک جور هستن. 
محیط تیزهوشان ها رو من ترجیح می دم. فضای دوستانه تری وجود داره . 
بچه ها در حلی ها فعال تر و پویا تر هستن و به فعالیت های جانبی اونها بهای بیشتری داده می شه. 
یک مشکل دیگه ی انرژی اینه که تیم معلم هاش خیلی سخت عوض می شه. مثلا اگر 30 تا دانش آموز برن اعتراض که ما این معلم رو نمی خوایم خیلی به سختی معلم تغییر می کنه اما در حلی خیلی پویا تر رفتار می شه و به امکان تغییر معلم ها راحت تره. از این جهت معلم ها هم سعی بیشتری دارن که به تدریس و کلاسشون اهمیت بیشتری بدن. 

سلام استاد ، برای کلاس دوم دبستان شما چه کتاب هایی پیشنهاد می کنید که هم برادرم ریاضی را در سطح تیزهوشان یاد بگیرد و هم باهوش و خلاق تر شود؟ ممنون، در رابطه با نظر قبل ببخشید دستم خورد.
پاسخ:
سلام. کتاب کانگورو 1و2 تا حدی خوبه. 
بیشتر از همه برای این سن توصیه می کنم بازی کنه. 
بازی های مختلف ریاضی 
معما هنوز زوده برای این سن . 
تعدادی از بازی های وبلاگ براش خوبه. 
از بازار هم بازیهای مناسب این سن رو تهیه کنین. بازی کردن خیلی خیلی مهمه . بازی فکری و انواع بازیهای دیگه بیشترین تاثیر رو در بالا رفتن هوش و خلاقیتش داره. 
سلام آقای کاملی، در رابطه با کتاب ریاضیات خلاق، آیا این کتاب به کار افرادی که می خواهند در المپیاد مبتکران  و یا در imc  شرکت کنند، می آید؟ و مهمترین ویژگی های آن که سبب شده شما آن را به ما پیشنهاد کنید ، چیست؟
پاسخ:
سوالات خوبی داره . البته سوالاتش رو در مسابقات مختلف احتمالا دیدید. اما در کل سوالات خلاقانه ای در کنار هم جمع شده است. 
در کل برای بالا رفتن هوش و تفکر ریاضی خوبه.
سلام استاد کاملی ، کتابچه مراحل اول و دوم المپیاد مبتکران هشتم را در هیچ سایتی حتی سایت انتشارات مبتکران پیدا نکردم، آیا شما کتاب فروشی می شناسید که این کتاب ها و کتاب های دیگر که چاپ نمی شوند را داشته باشد و بفروشد؟ اگر می شناسید، بی زحمت آدرس یا شماره تلفن آن را بنوسید. خیلی ممنون از وبلاگ فوق العاده یتان
پاسخ:
سلام. 
فکر می کنم بانک کتاب داشته باشه. 
گیتا مهر هم احتمالا داره. انقلاب فخر رازی
فکر کنم فخر رازی کوجه ی نظری فروشگاه مبتکران هم هست.
سلام استاد، برای یادگیری ریاضی هشتم در سطح تیزهوشان چه کتاب هایی به غیر از ریاضی کانگورو۷و۸ ، معرفی می فرمایید؟ ممنون
پاسخ:
مبتکران هشتم نوشته ی حسین انصاری و سیامک قادر
ریاضیات خلاق انتشارات فاطمی
۲۱ بهمن ۹۶ ، ۱۷:۳۶ محمد ارجمندی
خیلی ممنون 
با توجه به اینکه من دارم المپیاد ریاضی هم میخونم به نظرتون آزمون ورودی دبیرستان انرژی اتمی چه اشتراکی با مباحث المپیادی داره و برای مطالعه اون مباحث چه کتابهایی مفیده؟
پاسخ:
کتابهایی که گفتم برای المپیاد هم خیلی مفید هستن. 
می تونی آنالیز ترکیبی نشر الگو رو هم بخونی. 3 فصل اول کافیه .
۲۰ بهمن ۹۶ ، ۲۱:۴۲ محمد ارجمندی
با عرض سلام،
اگه ممکنه میشه چندتا کتاب خوب برای آزمون ورودی دبیرستان انرژی اتمی معرفی کنید؟ من پایه نهمم.
پاسخ:
کانگورو 7و 8 و کانگورو 9 و 10 خیلی مفید هستن. 
کتاب محافل ریاضی بخش اول کتاب
یکی از کتاب های تست نهم مثلا خیلی سبز یا کاهه 
سلام.
کلاس ها برای ورود به دوره اول نتوسطه است یا ورود به دوره دوم متوسطه?
پاسخ:
برای همه ی سطوح کلاس برگزار می شود.
سلام درباره کارگاه های اموزشی دانشگاه شریف اطلاعاتی دارید؟
من امسال دبیرستان فرزانگان ۱ میروم وتا به حال تنها یک دوره در مدرسه طراحی مدار منطقی را گذرانده ام ونمیدانم این کارگاه ها در چه سطحی برگزار میشود و چقدر مفید است ؟ 
درسایت  شریف کاپ اطلاعات اندکی درباره این کلاس ها گذاشته شده است وحتی ساعت شروع وپایان کلاس ها نیز مشخص نیست .
با تشکر 
پاسخ:
سلام . اطلاعی ندارم . می تونید از قسمت تماس با ما در سایت sharifcup.sharif.ir اطلاعات کسب کنید .
۰۳ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۰۸ حسین امیری
با سلام خدمت مدیر وبلاگ...خیلی خوشحال میشم با شما تبادل لینک کنم و اگه شما هم مایل بودید حتما خبر بدید..چون وبلاگ من تازه تاسیسه و نیاز به بازدید داره.ممنون
پاسخ:
وبلاگ من رو با نام  "ریاضیات _علوم کامپیوتر"  لینک کنید .

با چه نامی وبلاگ شما رو لینک کنم ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">