ریاضی-علوم کامپیوتر- المپیاد

ریاضیات _ علوم کامپیوتر _ المپیاد ریاضی و کامپیوتر

ریاضی-علوم کامپیوتر- المپیاد

ریاضیات _ علوم کامپیوتر _ المپیاد ریاضی و کامپیوتر

درباره ی من
دکتری ریاضی (ترکیبیات) - شهید بهشتی
ارشد علوم کامپیوتر - صنعتی شریف
hamid.kamely@yahoo.com
کانال تلگرام: @math-cs
Instagram: hamidkameli1366
61 10 739 0912
سوابق کاری من

کارسوق های ریاضی _علوم کامپیوتر

سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۲۹ ب.ظ

کارسوق های المپیادی  :

 کارگاه المپیاد ریاضی

شرکت کنندگان: دانش آموزان علاقه مند به شرکت در المپیاد های ریاضی و کامپیوتر مرحله 2 و بالاتر

  • اکسترمال

  • هندسه ی ترکیبیاتی
  • استقرا

  • لانه کبوتری

  • دوگونه شمردن

  • نظریه گراف
  • رنگ آمیزی
  • ناوردایی

 کارگاه الگوریتم
شرکت کنندگان: دانش آموزانی که برای مرحله 2 و بالاتر در المپیاد کامپیوتر تلاش می کنند و دانش جویان رشته ی کامپیوتر

  • الگوریتم های حریصانه
  • الگوریتم های پویا

  • الگوریتم های گراف ها
  • الگوریتم های مرتب سازی

  • الگوریتم های تقریبی
  • الگوریتم های تصادفی

کارگاه ترکیبیات
شرکت کنندگان:دانش آموزانی که برای مرحله 2 و 3 المپیاد تلاش می کنند _ دانش جویان رشته ی ریاضی و کامپیوتر

  • روش های احتمالاتی  در ترکیبیات

  • مربع های لاتین

  • پرمننت

  • سیستم نمایندگی متمایز

  • گراف های قویا منظم

افراد متقاضی شرکت در این کلاس ها با شماره   09127391061 تماس بگیرند.

برای آگاهی از جزییات  کارسوق ها به اینجا مراجعه کنید .

رزومه ی کاری من  


نظرات  (۲۵)

استاد ببخشید.در شهرستان هم کلاس برگزار می کنید.اگر بله چه گونه باید هماهنگ شویم؟
پاسخ:
سلام. بله . 
در کدوم شهر هستید ؟
البته کلاسهای آنلاین هم دارم .
اگر ممکنه بهم ایمیل بزن. 
۱۹ اسفند ۹۶ ، ۱۱:۲۶ گروهی ازدانش آموزان حلی ریشه ی 16 عدد 2821109907456
آقا چرا نظرات ما رو قرار نمیدین؟
پاسخ:
کدوم نظر ؟ اگر ممکنه یک بار دیگه نظرتون رو ارسال کنید . احتمالا حواسم نبوده پاک کردم.
۰۳ اسفند ۹۶ ، ۲۰:۳۲ محمدرضا قلیچ خانی
با سلام بر استاد بزرگوار.
کارگاه ها برای من میتونه مفید باشه یا سطحش بالاست؟
پاسخ:
سلام. این کارگاه ها المپیادی و بعضی ها در سطح دانشگاهی هستن .
برای تو فعلا کلاس های گروهی المپیاد نهم ها مفیده 
با سلام من دانش آموز هستم که میرم هشتم 
میخوام برم imc باید چه کتابهایی رو بخونم؟
و یه سوال دانش آموزان قبول شده از شهر های دیگر به جز تهران هستند؟

پاسخ:
بله همین امسال در تیم اعزامی چندین نفر از شهرهای دیگه بودن. 
به مطلب IMC در صفحه ی اصلی و همچنین صفحه ی IMC-قدم به قدم  مراجعه کن. 
ببخشید دو گونه شمردن چیه

پاسخ:
یکی از تکنیکهای مهم در اثبات های مسائل ترکیبیاتی و دیگر مسائل است. 
در این تکنیک یک مساله را به دو روش ممکن حل می کنیم و دو فرمول متفاوت به دست می آوریم. 
از این نتیجه می شود که دو فرمول بدست امده با هم برابر هستن. 
این کلیت این تکنیک بود. 
در سالهای آینده در مباحث المپیادی بیشتر با این موضوع آشنا می شی. 
در کتاب های مختلف با نام های شمارش مضاعف ، double counting، شمارش دوگانه هم عنوان شده. 
سلام ببخشید من دوباره مزاحم شدم !
من الان تقریبا نصف کتاب محافل ریاضی رو خوندم در کل میتونم به ۵۰ تا۵۵٪ سوالها
رو پاسخ بدم .فکر میکنید با توجه به اینکه امسال میرم دبیرستان با این وجود خوبه که مطالعه المپیاد ریاضی رو ادامه بدم یا نه؟؟
(البته از ترکیبیات به سوالهای بیشتری میتونم پاسخ بدم)  

سلام 
میشه کتاب ترکیبیات (علیپور) رو برای دانلود بزارین.
ممکنه بتونم بدون کلاس رفتن مرحله اول رو قبول بشم ؟
ازنظریه اعداد چه فصل هایی رو بخونم ؟
خیلی خیلی ازتون متشکرم.  
پاسخ:
سلام.
این کتاب در بازار به راحتی پیدا می شود و در حال چاپ است .
بله بدون کلاس رقتن هم می توان قبول شد . البته اگر از نظر هزینه و زمان مشکلی ندارید توصیه می کنم کلاس برید .

فقط باید کتاب های خوب رو بخونید .
مقدمه ای بر تئوری اعداد "مهدی صفا " رو بخون.

خیلی ممنون

نیازی هست قبل از مطالعه این کتابها ریاضی سه سال دبیرستان رو مطالعه کنم؟از این کتاب ها همه فصل هایشان را باید مطالعه کنم؟

پاسخ:
فکر نمی کنم نیازی باشه .

از آنالیز همه ی فصل ها به غیر از 2 فصل آخر .
هندسه : 2 فصل اول  .
الفبا ی جبر همش .


سلام

من امسال(93)دانش آموزی در پایه اول از دبیرستان فرزانگان 1

(دوره دوم )هستم.قبلا با شما با همین نام در همین بخش مشورت هایی کرده ام.میخواستم ببینم بهتر است برای المپیادریاضی(imo) چه کتاب هایی را وبا چه ترتیبی مطالعه کنم؟؟(قبلا از کتاب محافل ریاضی و .. کمی مطالعه کرده ام.)

باتشکر

پاسخ:
آنالیز ترکیبی علی پور (المپیاد)
تئوری اعداد مهدی صفا
هندسه ی مسطحه سیامک احمد پور
الفبای جبر  (دانش پژوهان جوان)

سلام آقای کاملی
من یکی از بچه های حلی 6 پایه اولم
میخواستم بدونم که آیا امکان شرکت در imc برای کلاس اولی ها هم هست؟
برای imc چه کتاب هایی رو باید مطالعه کنم؟
اگه میشه کلا یکم بیشتر درمورد imc به من اطلاعات بدید.
ممنون
پاسخ:
سلام . فکر می کنم بتونین شرکت کنین . با احتمال زیاد .

کتاب خاصی وجود نداره .
سوالهای سال های قبل خوبه که کار کنی.
احتمالا تو مدرسه کلاس برگزار خواهد شد .
می تونی این کتاب ها رو بخونی :
آنالیز ترکیبی
محافل ریاضی
هندسه تکمیلی (مبتکران )
در مورد امید ریاضی هم مطلب بگذارید
پاسخ:
تا چند وقت دیگه یک کتاب در این زمینه چاپ  میکنم . در مورد کاربرد روشهای احتمالاتی و امید ریاضی در المپیاد های جهانیه .
آماده شد خبر می دم.

سلام 

میبخشید سوالات مرحله اول آزمون انتخابی دو المپیاد aitmo,imc به صورت تستی است یا تشریحی؟؟؟؟؟

میشه چند تا کتاب( هوش وخلاقیت ریاضی ) که برای این دو المپیاد مفید هستند رو

معرفی کنید؟؟

با تشکر فراوان

پاسخ:
تستی است .
کتاب خوبی در این زمینه نیست.
سوالات مرحله اول المپیاد کامپیوتر . دوره های قدیمی تر را حل کنید.
سوالات imc سالهای قبل رو حل کنید . همه ی مرحله ها رو .


سلام

خیلی ممنونم .

من کتاب آشنایی با ترکیبیات ( انتشارات فاطمی،نویسندگان:احمد محمودی ،پویارونق ،کسری علیشاهی) فصول شمارش،استقرای ریاضی،اصل لانه کبوتری،شمول وعدم شمول را مطالعه کرده ام.نیازی هست کتاب آنالیز ترکیبی علی پور 3 فصل اول رانیز بخوانم؟؟

من تقریبا نصف بیشتر کتاب هوش وخلاقیت ریاضی(مبتکران) را حل کرده ام.سطح سوالات در همین حد است؟؟

می بخشید کتاب هندسه صفر از چه انتشاراتی است؟؟

سوالهای سال قبل این آزمون هارا ازکجامیتوانم پیداکنم؟؟

با تشکر از شما

پاسخ:
سلام .
می تونی 3 فصل علی پور رو بخونی یا اینکه از ترکیبیات (انتشارات فاطمی ) سوال حل کنی .
سوال های این کتابی که گفتی خیلی نیست . پس سوال زیاد حل کن.
تا حدی در همون حده  .
هندسه صفر :  نشر الگو
البته هندسه مبتکران بهتر و سخت تره . سوالهای تکمیلیش رو حتما حل کن .
مقداری نظریه بازی ها ، ناوردایی ، لانه کبوتری ، زوجیت هم بخونی خوبه .
سوالهای imc رو که خانه ریاضی در یک سی دی می فروشه .
و سایت aitmo   رو نمی دونم . اما چند تا از سوالهاش رو جاهای مختلف دیدم . مثل همون imc هستش .

سلام من یک دانش آموز در مقطع سوم راهنمایی از فرزانگان یک هستم .می خواستم در المپیاد های IMC، AITMO  شرکت کنم .می خواستم ببینم با اینکه زمان کمی تا زمان برگزاری این دو آزمون باقی مانده بهتر است از چه مبا حثی شروع کنم وچه کتاب هایی رامطالعه نمایم ؟؟

در ضمن می شود لطف کنید درباره سطح سوالات ، مواد آزمون و... در رابطه بااین دو آزمون کمی توضیح دهید.

باتشکر

پاسخ:
سلام .


هندسه : هندسه صفر ، هندسه مبتکران ، هندسه مسطحه خوشخوان : 2 فصل اول
جبر : نمی رسی کتاب های المپیادی بخونی و خیلی هم برای imc راهنمایی به دردت نمی خوره .
نظریه اعداد : فصل 3 و 10 محافل .
ترکیبیات : آنالیز ترکیبی علی پور 3 فصل اول .

البته مهم تر از اینها اینه که سوالای سالهای قبل رو حل کنی با جواب تحلیلی .
سطح سوالات ساده تر از imo است . سوالها بیشتر جنبه ی خلاقیتی داره .

خوب اگه هر سال وهر المپیاد فرق داره شما بفرمایید آخرین المپیاد ریاضی چطوری بوده؟
پاسخ:
مثلا تو کامپیوتر 4 تا آزمون اولیه بودکه در تیر  و 3 تا نهایی که در شهریور بود.
ریاضی رو دقیق نمی دونم.
به طور دقیق اولش چند تا آزمون می گیرن؟آیا در پایان دوره ی تابستان هم آزمون می گیرند یا بر اساس تلاش آن ها در دوره ی تابستان به آن ها مدال میدهند؟
پاسخ:
دقیق معلوم نیست . هر سال و هر المپیاد فرق می کنه .
در دوره ی تابستانه چند آزمون برگزار می شه . و براساس تمام این آزمون هاست .


سلام می خواستم بدونم کسی که در مرحله ی دوم المپیاد قبول شه مدال می گیره یاباید در امتحان مرحله ی بعد المپیاد قبول شه؟
پاسخ:
سلام .

نه . اول چند تا آزمون می گیرن و یه تعدادی از بین اونها انتخاب می کنن. و دوره ی تابستانی برای اونها شروع می شه .در انتهای تابستون معلوم می شه که کی طلا گرفته .

سلام من که حتما در کلاس های گروهی شما شرکت میکنم.ومی خواستم بدونم هزینه ی کلاس های خصوصی شما یرای المپیاد چقدر است.ودرضمن اگر اطلاعاتی راجع به کلاس های المپیاد شیمی دارید در اختیار من بگذارید .معرفی خود:من یکی از دانش آموزان علامه حلی 4هستم.
پاسخ:
اگر امکان دارد در مورد پیش زمینه ی خودت در مورد المپیاد کمی بهم بگو . در مورد المپیاد شیمی کسی رو نمی شناسم .
بهتره در مورد هزینه تلفنی صحبت کنیم .

سلام آقای کاملی شما برای المپیاد دبیرستان کلاس دارید؟اگه کلاس دارید.لطفا تاریخ و محل تشکیل آن ومدت زمان آن وتمام اطلاعات مربوط به این کلاس را روی سایت قرار دهید .ضمنا تماس با شما هم برایم مقدور نیست.
پاسخ:
سلام .
اگر کمی خودت رو معرفی می کردی هم خوب بود .
کلاس های گروهی المپیاد از 20 تیر به بعد شروع می شود .

در واقع کلاس ها در حال حاضر خصوصی است .
اما اگر می خواهی در کلاس های گروهی شرکت کنی من کارسوق المپیاد رو پیشنهاد می کنم.
مکان برگزاری کارسوق ها ی المپیاد بستگی به شرکت کننده ها داره . طوری در نظر گرفته می شه که به اکثر شرکت کننده ها نزدیک باشه .
الپیاد شیمی یا ریاضی مسیله این است.با سلام خدمت شما آقای کاملی میدونم که سایت شما سایت ریاضی است ول می خواستم بدونم چند درصد المپیاد شیمی حفظی و چتد درصد مفهومی
پاسخ:
فکر می کنم باید خیلی مفهومی باشه . اما حتما چیزهایی هم برای حفظ کردن هست (چندین برابر ریاضی)
اما به صورت دقیق تر نمی دونم و باید از کسی که سالهاست سوالات المپیاد شیمی را بررسی می کند سوال کنید .
سلام اول به خاطر مقالات قبلی ای که دراختیارم قرار دادید ممنون.دوما ازتون می خواستم اگه مقاله ی فارسی ای(در هر زمینه ای)در سطح یک دانش آموز دبیرستانی دارید اون رو سریعا روی سایت قرار دهید باتشکر از شما.
پاسخ:
سلام . خواهش می کنم .
در حال حاضر مقاله ی فارسی در حد دانش آموز دبیرستانی ندارم .

دست شما درد نکنه خیلی لطف کردید.
من صرفا به یک مقاله ی فارسی در بارهی رنگ آمیزی نیاز دارم همین!!!!!در ضمن امکان زنگ زدن به شما برام وجود نداره.امیدوارم دوباره از من نخواید که بهتون زنگ بزنم .با تشکر از شما.
پاسخ:
سلام .

این مقاله ی یک دانش آموز دبیرستانی است .
اما به انگلیسی است .  مقاله ی فارسی نداشتم .
از این آدرس دانلود کنید .  
http://bayanbox.ir/id/8454455498915562727?download

از اینجا هم می تونی تعدادی مقاله ی ساده دانلود کنی . اما اینها هم انگلیسی هستن.

http://bayanbox.ir/id/6718028960006096888?download
فکر می کنم اگر به مقاله های گراف که در نانو نوشته می شود هم رجوع کنی کارهای ساده پیدا کنی.
منظورم مقاله ای دربارهی رنگ آمیزی گراف بود در ضمن من اول دبیرستانم اگه امکان داره مقالتون در سطح یک دانش آموز اول دبیرستانی باشه.
پاسخ:
سلام .
با این شماره تماس بگیر . 
66892675

من نمی دونم چه چور چیزی می خوای . پس حتما یه تماس بگیر .
سلام آقای کاملی لطفا هر چه سریعتر یک مقاله ی کاملا فارسی را روی سایتتان قرار دهید با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">